29 Nisan 2014 Salı

Recipe

 Çok sevdiğiniz bir aile dostunuzun blog'u varsa, hele de onun zevkine ve fikirlerine güveniyorsanız, tabi ki paylaştığı çoğu şeyi not edersiniz ve keyifle denersiniz. Bu sabah evimi saran çilekli kekle de bu şekilde tanıştım. Atolyenott'un en son paylaştığı tarifi görünce hamilelik hormonları devreye girdi :) Yalın anlatımı sayesinde soru sormama da gerek kalmadı ve kahvaltı faslı biter bitmez mutfağa girdim. Gerçekten çok lezzetli, o yüzden ben de sizinle buradan paylaşmak istedim. 
Malzemeleri not edebilirsiniz, hazırsanız başlıyorum :


2 yumurta
 100 gr. Teremyağ Gurme
 1 su bardağı pudra şekeri (daha sonra üzerine de serpiyor olacağız)
 1,5 su bardağı un
 1 paket kabartma tozu
 1 paket vanilin ve çilek. (çilek miktarı size kalmış)

Önce, oda sıcaklığındaki yağ ile pudra şekerini çırpalım. Hemen sonra sırasıyla yumurta, un, vanilin ve kabartma tozunu ekleyelim. Çırpmaya devam. Ufak bir kek kalıbını yağlayıp, hazırladığınız karışımı içine dökün. Tabi bu arada fırınınızı 170 derecede önceden ısıtın mümkünse. Yıkayıp ikiye böldüğümüz çilekleri karışımınızın üzerine dizin. Sonra doooğru fırına! 


Pişme işlemi bittikten sonra da henüz kek sıcakken hemen üzerine pudra şekeri serpiyoruz eleyerek. Sonra mı? Sonra kendinizi kocaman bir dilim ayırıp afiyetle mideye indiriyorsunuz.Ani bir misafire karşı yapılacabilecek pratik bir kek tarifi. Ben sevdim. 
Sırada 2 tavsiye daha var. Biri kendi limon ağacımızı dikmek, ikincisi de ev yapımı cevizli ekmek. Mutlaka sizinle de paylaşıyor olacağım. Ama önce benim kolları sıvamam gerek :) Atolyenott sayesinde daha çoook tarif not ederiz, benden söylemesi. 
Herkese sevgiler, iyi haftalar.

Hiç yorum yok: